Certyfikat Szkoły Nowych Technologii

Projket był realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne oraz firmę Microsoft w ramach międzynarodowego programu Microsoft Partners in Learning, znanego w Polsce pod nazwą Partnerstwo dla Przyszłości. Celem naszej inicjatywy było przekazanie nauczycielom i uczniom najnowszej wiedzy i udzielenie pomocy w opanowaniu praktycznych umiejętności z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych.
W ramach projektu nauczyciele Naszej szkoły poznali rozwiązania informatyczne ułatwiające nauczanie zgodnie z wymaganiami nowej podstawy programowej. Program szkolenia
Lekcja we wrześniu 2012 r. z wykorzystaniem e-narzędzi obejmował m.in.:
•    prezentację nauczania z wykorzystaniem platformy edukacyjnej WSiPnet.pl;
•    naukę obsługi programów dla szkół (Live@ED, DreamSpark, ITAcademy);
•    pracę z multibookami, czyli elektronicznymi podręcznikami dla nauczycieli;
•    lekcję pokazową w szkole ponadgimnazjalnej z wykorzystaniem e-narzędzi.
Na drugim etapie szkoleń – zgodnie z duchem nowoczesnej edukacji – nauczyciele kształcili się online. Zwieńczeniem ich spotkań z nowymi technologiami było wykonanie zadania: „Sprawdzian w sieci, prezentacja w chmurze. Pokaż, jak przeprowadzasz sprawdzian, wykorzystując możliwości WSiPnet.pl oraz usługi Sky Drive”.
 W ramach projektu Naszą szkołę odwiedzili przedstawiciele firmy Microsoft, którzy przeprowadzili prezentację dla uczniów obejmujących następujące zagadnienia:
•    Programowanie kontrolera Kinect
•    Programowanie urządzeń mobilnych z systemem Windows Phone
•    Platforma DreamSpark i StudentLive
Uczniowie biorący udział w warsztatach otrzymali kody umożliwiające bezpłatny dostęp do legalnego oprogramowania, w szczególności narzędzi developerskich .

Koordynator projektu mgr inż. Jolanta Skórka.

metryczka


Wytworzył: dyrektor ZSTiO Stanisław Dzwonnik (24 stycznia 2013)
Opublikował: skorka_j (24 stycznia 2013, 13:49:21)

Ostatnia zmiana: Jolanta Skórka (11 maja 2017, 16:17:56)
Zmieniono: Aktualizacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 4685